Pagina's

donderdag 11 maart 2010

Een voorzichtig begin

Djarra is nu zichtbaar aan het herstellen en dan is het zoeken naar wat al wel kan en wat nog niet. Zo is rijden zwaarder dan onbelast aan het werk gezet worden. Ik ben begonnen met hem aan de longe met bijzetten aan het werk te zetten, dat was geen probleem en deed hij moeiteloos.

Afgelopen zondag heb ik er voor het eerst opgezeten, wat rond gestapt en toen vond ik het wel best. Voor hem is even wennen aan een ruiter na 2-3 maanden niet bereden zijn geweest wel belangrijk. Dinsdag ben ik er 's avonds weer opgestapt en heb in de bak gewerkt. Alleen in stap, maar wel door gewerkt tot hij op beide kanten aktief en nageefelijk was. Dat ging super goed dus met 20 minuten waren we klaar, het vroor ook weer dus echt langer rondstappen is dan minder interessant.
Gister hem mee naar buiten genomen. Hij hoestte me iets te vaak, maar toch kleine drafjes gedaan. En heel voorspelbaar op de terugweg in draf was hij druk, maar geen hoest meer gehoord ;-). Toch de rit beperkt tot ruim één uur met voornamelijk stap dus, maar wel met heuveltjes. Hier was hij toch wel moe van en ik heb hem verwent met warme slobber.
Dan nu weer twee dagen rust en kijken hoe hij er dit weekend erbij staat.

Geen opmerkingen: