Pagina's

donderdag 30 april 2015

Wortels, toch maar niet ...


Weer een leuk experiment achter de rug. Ik geef nooit wortels als onderdeel van Djarra's voer, hooguit een wortel als beloning.
Maar als ik dan een zak wortels mee krijgt als dank voor het vrijwilligen bij een endurance wedstrijd zorg ik dat Djarra elke avond een portie wortels krijgt bij zijn avond eten. Vindt hij heerlijk dus waarom niet.

Na een aantal dagen valt op dat hij bij het poetsen best wel onrustig is, maar goed kan gebeuren. De dagen daarna blijft hij onrustig gespannen en kan niet stil staan. Kan niet meer stil staan bij het poetsen, kan niet meer stil staan als hij een behandeling krijgt. Aangezien ik hem ken weet ik dat het geen "verkeerd gedrag" is dat afgestraft moet worden. Ik blijf hem wel rustig uitleggen dat hij gewoon stil moet blijven staan. En het kwartje valt bij mij: SUIKER. Als hij teveel suiker krijgt wordt hij hyper. Het enige wat veranderd is zijn de wortels, dus na een week waren ze op en dat was maar goed ook. Laatste restje "hyper" er maandag met een fijne buiten rit uitgewerkt.

Vandaag (donderdag) was hij weer helemaal ZEN en stond lekker te genieten toen ik stond te kletsen en ook terwijl ik uitgebreid aan het poetsen was.

Geen opmerkingen: