Pagina's

maandag 28 april 2008

Het is even stil geweest...

Het is even stil geweest. Djarra had een trap gekregen wat alleen wat schaafwonden bleek op te leveren. Maar er was ook Rasp op dat been opgedoken. Een zusje van Mok die zich boven de kogel op de pijp manifesteert met harde vast korten.

Al met al heeft Djarra 2 weken met een dik achterbeen gestaan waar ik wel rustig mee ben blijven rijden, omdat hij er niet onregelmatig of kreupel op liep. Maar elke nacht op stal liep dat been weer vol en stond hij ’s morgens met een dik achter been.
Wedstrijd Kootwijk waar we helemaal klaar voor waren toch afgezegd. Maar daar baalde ik van als een stekker. Hij liep er vlak voor echt helemaal top. Afgelopen weekend was de endurance Ommen, waar ik met een ander paard zou starten, maar dat ging niet door.
Knoop door gehakt in mijn gepieker en met Djarra daar ingeschreven voor de klasse II van 55 km. De week ervoor hem niet meer op stal gezet ’s avonds maar in de wei gelaten waardoor het been niet meer vol liep. Bewegen is dan het belangrijkst. Dit ging goed. Dinsdag nacht met zware regen hem binnen gezet en meteen weer een dik been. Ook kwam ik er achter dat bij de wedstrijd Ommen hoefbeslag werd aangereaden en Djarra liep nu nog zonder beslag. Geen idee hoe dat zou uitpakken, mogelijk stukkenstappen of op de vet-gate stoppen als het niet goed ging.

Dus na een periode van veel gepieker hoe ik Djarra weer helemaal in orde kon krijgen nu eindelijk weer goed nieuws. Mijn verslag van Ommen maak ik zometeen!

Geen opmerkingen: