Pagina's

vrijdag 14 maart 2008

Vervolg - the ride after ...

UPDATE:

Vandaag, 14 maart 2008, er weer voor het eerst opgereden! Afgelopen zondag was de wedstrijd simulatie. Dit was een mega ervaring en Djarra heeft altijd tijd nodig om dat te verwerker. Dus een weekje zonder rijden, wel gelongeerd en gemasseerd.
Met weg wandelen, ik loop er nog steed even naast voor ik opstap, kreeg ik het gevoel dat ik beter de hele jachthuislaan en het kruispunt er naast kon blijven lopen. Hij had tijd nodig. In het bos opgestapt en ook nu weer voelde ik een afwachtende houding van zijn kant; dus rustig blijven stappen. Bij het eerst aandraven was meteen een hek eng - dingen eng vinden is een symptoom van spanning/onzekerheid bij Djarra dus ik blijf redelijk.

* Let op !!! hij houdt wel in voor dat hek, maar blijft los in zijn lijf en verend lopen!!! Dat is echt voor het eerst. Je voelt dat je kan drijven en dan naar Passage zou kunnen rijden zullen we nog even niet doen. Hij moest echt weer even "wennen" en "bijkomen" dus kleine stukjes galop en draf en dan weer even stappen.
Op de terug weg kwam hij al weer helemaal los en ging een partij lopen sjouwen zo veel kracht en enthousiasme. Ik heb hem rustig gehouden en net toen hij er echt voor wou gaan waren we al bij de drukke weg naar huis. Let op: we hebben langs de weg gedraafd!!! Ook voor het eerst. Laatste stuk er naast gaan lopen en een heel tevreden paard op stal gezet.

Zo kan dus in één klein ritje oude spanning langskomen en opgelost worden dat is zo mooi he! Daar kan ik nou echt super van genieten. Het is heel begrijpelijk dat dat weer boven kwam, maar dat we dat nu zo makkelijk weer kunnen laten verdwijnen dat is het resultaat van al mijn tijd hiervoor. Dan ben ik zo trots op hem.

Geen opmerkingen: