Pagina's

zondag 15 februari 2009

Heerlijk weekendje

Dit weekend stond in het teken van lekker trainen en dat is geluk.

Zaterdag had ik met een paar anderen in Leersum afgesproken voor een ritje over de Amerongse berg. Helaas had het ’s nachts minstens 5 graden gevroren. Dus zeker het begin stuk voor was slecht begaanbaar. Zodra we richting Amerongen gingen en lekker konden klimmen en dalen was de grond beter. Maar hierdoor werd het ritje wel ingekort tot zo’n 15 km en we hebben rustig gereden. Ik had de hartslag meter om gedaan bij Djarra en dat leverde zeer interessante informatie. Zo kan hij tegenwoordig ronddraven met een hartslag onder de 80 slagen per minuut en danst daar rustig de berg mee op en af. Wonderbaarlijk. Het was prachtig weer en we hebben genoten. Ook het zelf met de trailer op pad gaan ging super en ik heb Djarra er twee maal helemaal in mijn eentje weten te laden. Hij reist super rustig en ook ter plekke is hij heel relaxed en helemaal als er een hooi net in de buurt is.

Zondag had ik met Karien afgesproken. Zij staat bij Maartensdijk dus we hadden in de buurt van Lage Vuursche afgesproken. Samen hebben we de Lange en Korte duinen van Soest doorkruist in een redelijk tempo met veel galopjes tussen door. De paarden genoten en wij dus ook. Het is een ritje van 3 uur geworden. Ook vandaag had ik de hartslag meter om. Ik dacht eerst dat hij kuren had, want in het beging gaf hij wel normale waardes, maar daarna zeer vreemde waardes. Nu maak ik het altijd nat voor ik hem opzadel vandaar de waardes in het begin. Daarna deden we zo rustig aan op weg naar Karien en Alter dat dat opdroogde en vandaar geen betrouwbare waardes. Inde duinen moest hij toch wel zweten en voila, weer normale waardes. De rit van vandaag was fysiek een stuk zwaarden dat was wel duidelijk. Maar goed herstel en lekker op adem, op temperatuur thuisgebracht. Daar heb ik hem extra muesli en hooi gegeven terwijl ik zijn stal uitmeste. Hij gaat netjes aan de kant staan als ik daarmee bezig ben. Daarna nog even de wei in voor een paar uurtjes.

Geen opmerkingen: