Pagina's

dinsdag 3 februari 2009

afwisseling

Zaterdag heb ik een rit(je) gedaan doen met vorst in de grond en een blauwel ucht. Prachtig weer voor een rustige rit. Maar rustig zegt natuurlijk niets over afstand. Ik ben richting Maartensdijk gegaan waar twee vriendinnen hun paarden hebben staan. En laat er nou één toevallig op stal zijn en ze moest ook nog moeten rijden. Dus Djarra even meegenomen de paddock in voor een hap hooi, water vond hij niet nodig.
Oscar opgezadeld en samen met Laura een heerlijk rit gemaakt een stuk bos waar ik normaal niet kom. We zijn misschien wel 1 1/2 uur weg geweest denk ik, daar let ik nooit zo op. Daarna met een kleine omweg, om niet weer door de Lage Vuursche te hoeven en nog twee mooi galop paden te pakken, terug naar stal. Djarra vondt dat wel best wel lang onderweg waren ... even kijken ... oh rit(je) van 4 uur. Nou hij is er in ieder geval lekker uit geweest.

Om een beetje te compenseren zijn we zondag gaan wandelen en grazen alles naar zijn wensen. nou dat vond hij reuze gezellig.

Maandag kwam hij vrolijk uit de wei en heb ik hem maar even de bak mee in genomen. Aan de hand wat inbuigen en lateraal werk gedaan in stap, maar dat kost geen moeite meer. Daarna hetzelfde laterale werk in draf, wat hij dus ondertussen heel goed kan. Hij is achter mooi sterk geworden en terwijl ik loop, danst hij naast me. Ook vlotter rechtuit en dan terug schakelen en zijwaards inzetten kosten geen enkele moeite. Het was echt prachtig om te doen.

Vandaag had het geregend en dan zet hij zich een beetje vast. Dus los in de longeerbak hem in 15 minuten rustig losgewerkt. Daarna kon hij moeiteloos kort en ruim draven. Langdurig galoperen en hij begint hier nu ook zelf zijn hoofd laag te bregen. Heerlijk, galop in die longeer ring was nog steeds wel lastig voor hem.

Je kan dus zeggen dat hij zich vast niet verveeld met mij als baasje...

Geen opmerkingen: