Pagina's

vrijdag 2 december 2011

Djarra's APK

Ongeveer twee keer per jaar laat ik Djarra even goed nakijken, voorjaar en najaar zijn die twee momenten. Dit laat ik door Charlotte Willekens doen een holistisch werkende dierenarts.

Het najaar kan lastig zijn voor de gezondheid door de vele veranderingen waar paarden op moeten reageren. Het weer kan heel wisselvallig zijn. Djarra ging van het gras naar de paddock dus een verandering van voer. Er is een wintervacht aangemaakt, kost vaak ook extra energie. Vervolgens krijgen we zulk prachtig weer in November dat hij met zijn wintervacht het best moeilijk had, even uittrekken zit er niet in. Scheren doe ik niet, omdat als het eenmaal koud is Djarra geen last van zijn wintervacht heeft.

Nu had hij wel een hoestje waar ik niet gerust op was dus ik was erg benieuwd hoe hij uit de keuring zou komen. Aangezien hij twee winters geleden na een hoestje in de herfst die winter super ziek werd en fikse longproblemen had.
Nou hij is met vlag en wimpel geslaagd.
Wat het hoestje betreft, zijn amandelen zijn licht geirriteerd dat levert dan een hoestje op bij inspanning. Zijn longen en luchtwegen zijn verder helemaal in orde!

Verder een paar kleine puntjes die om aandacht vroegen en die uiteraard ook kregen. Charlotte vond dat hij er super bij stond en goed in zijn spieren zit. Dus we zitten met de training goed en kunnen hierop verder uitbouwen.

1 opmerking:

Babette zei

Heerlijk Linda! Geniet ervan!