Pagina's

woensdag 30 november 2011

3de spring les ...

Djarra doet het echt super goed!

De eerste keer was ik blij dat hij lekker ontspannen over de 5 balkjes en de kruisjes ging. Les twee hebben we hem een laag geel hekje voorgezet. Dat moet hij eerst vanuit stilstand twee keer goed bekijken en dan is het ok. Deze kreeg geen draf balkje en die hebben we uit galop gesprongen. Eerst een bekend kruisje met draf balk en dan in galop door naar het gele hekje. Na een paar keer hadden we beide vertrouwen en ging hij echt super makkelijke springen!


Vandaag was de derde les. Weer iets nieuws: een brede blauwe plank, die hij uiteraard weer even vanuit stil stand moest bekijken. Ik weet echter dat als ik hem daar even de tijd voor geef dan springt hij verder zonder problemen en zal nooit proberen te weigeren, omdat hij het gewoon eigenlijk erg leuk vindt!
Het kruisje met draf balk ervoor kreeg er nu een stijl sprong achter op één galop sprong. Deze twee nam hij de eerste keer meteen en bedacht toen pas dat het misschien wel spannend was en de tweede keer stopte hij dus ertussen om toch even te kijken wat voor nieuws er stond ;-). Daarna ging hij steeds makkelijker springen.

Waar hij eerst nog wat afwachtend is en ik echt veel moet drijven is hij na 10 minuten helemaal enthousiast en reageert op minimale hulpen. Wat echt een heel fijn gevoel geeft, hij is dan heel licht en super wendbaar! Ik ben echt trots op Djarra.

Geen opmerkingen: