Pagina's

vrijdag 16 mei 2014

pareltjes

Even niet aan bloggen toe gekomen, omdat ik heel druk was met werk en opleiding. Heel zonde er zijn al weer zulke mooie ervaringen bij gekomen.

Ik zal een paar pareltjes delen:

Werken aan de lange teugel, waarbij ik dus naast de achterhand meeloop. Vorig week liet Djarra hier een prachtige draf zien, mooie takt en veel power en dat alles in een tempo waarin ik kon blijven lopen! Hij laat zien hoeveel sterker hij geworden is. Zelfs de sessie kunnen afsluiten met in draf achtjes draaien waarbij hij zo mooi ritmisch bleef door draven.

Als we in de bak rijden kunnen we ook genieten van deze kracht. Hier is de grootste winst dat hij in het werk durft los te laten. Door zijn hele lijf heen wordt hij dan zo kneedbaar om te rijden en alles vanuit minimale hulpen. Heerlijk.

Afgelopen zaterdag ging ik voor een laatste prikkel training buiten rijden. Dit weekend weer een  endurance wedstrijd namelijk. Als ik in het bos wil op stappen merk ik dat ik de martingaal  niet kan gebruiken ...... Buiten rijdt ik altijd met martingaal dus dat was wel even een momentje. Toch gaan rijden, flink getraind en het ging super! Op moeilijke momenten (in galop) kan ik Djarra toch weer puur op been rond krijgen, hem achter goed onder laten treden waardoor hij weer over zijn rug gaat lopen en weer "aan" mijn been/hand komt. Dat is nodig om controle te behouden. We kwamen zo tevreden terug van dit trainings ritje!

Deze week had hij een beetje vrij en woensdag even aan de hand (halster en lang touw) blokje om gewandeld met stukken draven. Wouw wat een power toen hij in draf mocht, een brok energie! En dan toch super blijven luisteren en zijn tempo aan mij aan passen,  nodig want ik kan niet zo hard en ook niet zo lang mee rennen.
Dan ren ik in zijn ritme, pas lengte mee met mijn rechterhand op zijn hals: samen zijn we dan één! Zo'n vreselijk gaaf gevoel.

Geen opmerkingen: