Pagina's

woensdag 23 april 2014

Samenvatting ;-)


Djarra is echt helemaal in top vorm!
Op 12 april in Leersum heeft hij de 45 km. mogen lopen. Doelstelling was veel galop, maar met beleid het zeer technische parcours rijden. Hij heeft super gelopen en ook het tweede rondje vond hij leuk.
Mooiste vindt ik dan dat hij één vakantie week later totaal uitgerust 20 km ritje loopt met weer lange stukken galop. Dit kon ik met de hartslag meter in de gate houden en hij galoppeerde met een hf van 117 en zodra we gingen draven of stappen dan zakte de hf meteen mee.

Hierna meteen de dressuur weer opgepakt. Dus de dag na ons buitenritje draf en galop werk in de bak gedaan. Om twee blokken die 7 m. uit elkaar liggen cirkels rijden. Vergroten en verkleinen pakte hij nu ook in de galop heel fijn op! Hij wordt steeds stabieler en begint het echt leuk te vinden zo te werken

De dag, na deze twee galop gerichte trainingen, maar even me gericht op stap en draf werk. Vanwege de warmte stond hij al puffend op stal dus wat "rustig" werk was wel op zijn plaats. In stap diverse laterale oefeningen elkaar laten afwisselen en toen vrij snel gaan draven. Maar ...... meteen een kleine draf gevraagd waarbij ik bleef door zitten! Dat is nog moeilijk voor Djarra, maar hij heeft weer zo vreselijk goed zijn best gedaan en mij zo heerlijk laten zitten.

Onze ontwikkeling gaat momenteel zo super snel dat is puur genieten.






Geen opmerkingen: