Pagina's

zondag 24 mei 2015

Een blij paard


Daar doe ik het voornamelijk voor: een blije Djarra. Heel simpel als Djarra blij is ben ik ook blij.

Afgelopen weken heb ik me gefocust op ons dressuur werk in de bak. Ik werk met het klassieke gedachten goed als rode draad en doel. Je paard gymnastiseren, zodat hij sterker en wendbaarder wordt, maar op zo'n manier dat het paard er ook blij van wordt.

Dus even wat meer lessen strak achter elkaar gezet met prachtig resultaat.

Ik heb gezien en gevoeld hoe Djarra zijn kracht leert omzetten in gebalanceerd en nagevelijk samenwerken. En als hij zelf voelt hoe sterk hij is gaat hij gretig worden en het ook spontaan aanbieden. Okee die momenten zijn nog schaars, maar ze zijn er!

Voor mezelf is wel duidelijk dat ik niet meer zoveel moet "helpen", dat heeft hij niet meer nodig. Duidelijk aangeven wat ik wil en daar gewoon bij blijven. Hij raakt niet meer in paniek, hij kan het werk gewoon super goed aan. Dus ik moet niet meer bij de iedere kleine rimpeling in de flow de druk/vraag eraf halen dat geeft eerder onbalans en stoort.

Na om de dag met de trailer op pad te zijn geweest, stond Djarra gister zo waar te trappelen om weer mee te mogen! Beter bewijs dat hij  het leuk vindt is er niet. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe we dit samen verder gaan uitwerken.

Geen opmerkingen: