Pagina's

maandag 25 mei 2015

Speel kwartier


Na al het harde werk was het vandaag speel kwartier. Aangezien Djarra vrij springen vreselijk leuk vindt stond dat dus op de planning.

Langs de ene lange zijde heb ik een hindernis klaargezet, maar de balken nog even op de grond gelegd - naast elkaar dus 8 m. breed. Langs de andere kant twee cavaletties ook op de laagste stand - balk op de grond en twee naast mekaar dus 4-5 m.. breed.

Het eerst wat Djarra dan super leuk vindt is mij helemaal naar een hoek laten lopen, waar hij staat. Om dan voluit langs de hindernissen te scheuren en me aan de andere kant weer op te wachten. Na een paar keer midden door wil hij wel met een enorme sprong over zo'n balk die op de grond ligt te springen. Nog steeds volluit en volledig on gecontroleerd.

Na dit "los werken" gaat hij rustiger en gecontroleerde over de balken en nu kan ik meer in het midden blijven  staan. Dus de hindernis op gebouwd naar maar liefst 30 cm met een schuine balk als begrenzing. Nu gaat hij serieus recht op de hindernis af en springt die met prachtige techniek om dan vol luit door te galopperen en schuin over de cavaletti van 20 cm te springen  ;-)
Zowel links als rechts om springt hij vol overgave en de hindernis kan weer omhoog. Ik hoef maar te wijzen dat hij weer kan.

Na 15 minuten is hij best wel bezweet en buiten adem. Hij heeft zich flink uit gesloofd en het is vochtig broeierig weer. Dus alles afgebroken en hem nog een tijdje rustig laten rond draven wat hij ook prima vond. Als beloning heeft hij ook  nog 20 minuten in heel lekker lang gras staan grazen.

Ik heb zo staan genieten. Hij is zo mooi geworden, zit prachtig in zijn spieren, coordinatie en spring techniek zijn prima. En hij is zo gretig op de hindernissen.

Geen opmerkingen: