Pagina's

dinsdag 1 december 2015

Djarra: Controle en beheersing


Verleden tijd:

Djarra die met zijn overflexibele lijf en coördinatie problemen opnieuw heeft leren stappen, draven en galopperen. Djarra die na een schrik aktie met zijn benen in de knoop kon zitten. Djarra die ik als ik reed altijd moest "helpen" om het veilig te houden voor mezelf.


Heden:

Wat heb ik vanavond genoten van Djarra die echt helemaal uit zijn dak ging. Djarra die voor de lol halve schrik uitwijk akties uitvoerde, waarbij hij in volle vaart opzij dook. En dat gewoon wel 4x herhaalde. Djarra die zo voluit plat door de bak ging, waar alleen een enkel stroomdraad omheen hangt, dat ik voor het eerst me afvroeg of hij wel in de bak zou blijven. Bij de uitgang maar een autoband gelegd om hem te helpen herinneren dat er een afscheiding is.

Zo volluit de bocht door gaan dat hij met een lucht sprong zich zelf moet corrigeren niet uit de bocht te vliegen .... en dood leuk landen en door gaan. Ik hield mijn hart vast, maar hij was zo in top vorm. Djarra was volledig in controle en beheerst in alles wat hij deed.
Dat hij een wintervacht heeft, maakt niet uit - hij is totaal niet bezweet! Ook zijn ademhaling is binnen no time weer normaal. 


Hoe zijn we hier gekomen?

Ik ben gestopt met de endurance wedstrijden, maar niet de trainingen. We zijn heel consequent volgens de klassieke dressuur wetten gaan trainen, onder leiding van Karina Schermer. Daarnaast heb ik de afgelopen maand ook zijn voer iets aangepast.


Geen opmerkingen: