Pagina's

vrijdag 5 augustus 2016

Grenzen op zoeken in de galop


Sinds een maandje dus weer lekker in mijn vel en goed mobiel. Dat is ook te merken met het paardrijden we zijn weer echt aan het werk.

Waar ik vorig najaar in Hulshorst was begonnen met serieus dressuurwerk in het bos heb ik dat nu weer opgepakt. Een nieuw ontdekt pad inspireerde me tot dit werk. Hiermee kan ik kleine rondjes aan mekaar borduren en hem door trainen.

Vanavond voornamelijk in galop gewerkt. Of beter gezegd veel aan gegaloppeerd, stukje lekker doorlopen en weer terug schakelen naar draf en dat steeds weer op nieuw. Op de terugweg hem kleine stukken zeer zware modder in galop laten oplossen zonder te versnellen, daar wordt hij heel vrolijk van. Dus voor hij zelf progressief werk ging verzinnen even terug naar draf. Daarna weer de galop opgepakt. Hij heeft super goed gewerkt en we kwamen samen heel tevreden uit het bos.

Heerlijk weer zo connected met hem in het bos te trainen. Grenzen op zoeken en langzaam verleggen.


Geen opmerkingen: