Pagina's

dinsdag 12 december 2017

Synchroniciteit en spiegelen


Synchroniciteit en spiegelen is leuk speelgoed samen met je paard.

Met Djarra deed ik wel er naast lopend samen draven. Djarra wil dan wel rustig beginnen, maar 20 meter werden altijd zijn passen ruimer en dan ging hij echt lopen. Met een hand op zijn schouder ging ik met zijn grote passen mee, heerlijk zo samen. Alleen na 300 meter met ruim 13 km/uur kon je mij aanvegen.

Nu ben ik de hele zomer met hardlooptrainingen bezig geweest en het belangrijkste voor mij was lage snelheid en vooral kleine passen met hoge frequentie.

Vandaag ligt er nog overal een pak sneeuw, maar de wegen en fietspaden zijn schoon. Om Djarra toch wat "draf" beweging te geven ging ik naast hem lopend op weg. Eenmaal op de schone weg ga ik rustig joggen - moeiteloos draaft Djarra in verzameld tempo naast me mee. Even wil hij ruimer vertrekken, maar ik ga niet mee. Waar ik voorheen hem volgde, volgt hij nu mij. We hebben hele stukken zo langs de weg samen gedraafd. Bij de stoplichten even chillen, bij groen heel behoedzaam in draf door de prut naar de overkant en daar weer rustig verder. Wel de kop erop, want hij had erg veel zin in even de benen strekken!

Op de terug weg wel mijn zweep iets voor hem omhoog gehouden, maar aan een los touwtje samen naar huis.


Paard blij - ik blij - life is good.

Geen opmerkingen: