Pagina's

zondag 9 september 2018

Zacht als boter


Weken alleen maar samen fietsen of wandelen, omdat hij zo aan het hoesten was. Hij knapte eindelijk op toen ik een paar dagen op vakantie ging. Hierdoor kon ik hem met een gerust hart overdragen aan de goede zorgen van anderen.

Gisterochtend dus een kleine wandeling gepland om te zien en voelen hoe hij er bij stond. Nou Djarra wou best in gestrekte draf laten zien dat hij fit was! Daarna in volle galop de wei door zonder ook maar één hoest. Heerlijk.

Vandaag dus maar opgezadeld om in de bak te rijden. Wat is hij toch super makkelijk en relaxed tegenwoordig. Opzadelen en weg rijden na een tijd van niets doen is geen enkel probleem ;-)
Hij was ontspannen en boter zacht. Eigenlijk was hij op puur intentie te rijden. Hij zocht mijn hand op en was links en rechts om helemaal los. Vlotte stap en ook wat gedraafd.

Een zeer tevreden paard de wei in geschoven. Nu kan ik echt lekker van mijn zondag middag gaan genieten met een boekje op de bank.

** Dat hij zo makkelijk liep kan natuur heel goed te maken hebben met het feit dat ik nu twee keer  bij een osteopaat ben geweest voor het eerst in mijn leven. Met hardlopen had ik al gemerkt dat ik losser door mijn lijf beweeg en ook meer bewegingsvrijheid heb. Dat zal Djarra ook wel merken.


Geen opmerkingen: