Pagina's

dinsdag 27 mei 2008

kreupel, deel II

Precies twee weken geleden is er in de wei iets gebeurt waardoor hij er stok kreupel (achter) uit kwam. Hij had ook duidelijk een trap gehad net onder het heupbot. En is waarschijnlijk ook fors onderuit gegaan. Nader onderzoek leverder niets op, geen warme of dikke of gevoelige plekken. Maar toch inwendig Arnica gaan geven want ergens moest het flink mis zijn. Stappen deed hij na twee dagen weer normaal en links en recht gelijk. Bochtjes en even stevig aanzetten kon ook.

Na een paar dagen rust zag je verbetering en ben ik structureel om de twee dagen met hem gaan stappen en dat kon ook steeds langer. We zijn ook 1 1/2 uur in het bos wezen stappen met mij erop ging ook goed, dit was na een week dus ik was nog hoopvol. Maar hierna bleef het hangen en zag je dat hij gewoon niet goed KON draven, ergens (heupen dacht ik) zat iets fout.

Vandaag is dus Annette de Vogel geweest. En het is echt heel erg goed mis. Erger dan ik dacht. Zijn heupen stonde zo'n 10 cm ongelijk in hoogte, verreking op het SI- gewricht met torsie op de aangrenzende lenden wervels. Of te wel de boel staat volkomen scheef. Maar goed Annette kan uitsteken behandelen en ze is flink aan het werk geweest, Djarra ook.

Nu een week je rust, terwijl ik hem elke dag met acupunctuur creme blijft behandelen. Dan een weekje stappen aan de hand en beginnen met draven op rechte lijnen. De derde week als hij dan goed loopt mag ik erop en heel voorzichtig beginnen met korte stukjes. Is hij in de derde week nog niet goed moet ze nog een keer terug komen. Gelijk maar met haar naar het voer gekeken en hij mag en kan nu meusli's hebben. Die heeft hij nu ook nodig. Ik zit met trainen/rijden in een impasse die ik met het aanpassen van mijn voer en mijn training de komende tijd (2-3 maanden) wil doorbreken.

De geplande wedstrijd aankomend weekend had ik al afgezegd. Eerst maar weer Djarra op de rit en wat verder door trainen voor we weer inschrijven voor een westrijd.

Geen opmerkingen: