Pagina's

woensdag 31 december 2008

Uitstapje

Gister zou een vriendin hier komen rijden met haar nog niet zo stabiele paard, kan soms wat explosief reageren. Alleen is in ons bevroren bos nauwelijks te rijden. Dus toen opperde ze kom dan hierheen. De paden bij haar zijn redelijk te rijden omdat ze plat gereden zijn door militairen. Het is op de hei boven Ede.

Dus trailer geregeld, Djarra geladen. Lukte niet alleen, omdat hij liever de wei in wou dan op stap. Maar met z'n tweeen liep hij er zo in ;-). Prachtig weer, strak blauwe lucht, zon en wit en koud. Op de plaats van bestemming in de berm geparkeerd. Djarra staat dan echt super braaf, beetje overdonderd ziet hij er dan uit. Maar goed slokje water, hapje hooi, beetje vuurwerk alles geen probleem. Toen ik klaar was opzadelen en opruimen kwam Mariette ook aan met paard. We hebben samen ruim 2 uur heerlijk gereden, 16 km, veel stappen met rustige drafjes. Een maal draaide de ander flitsend om en derde weg ..... en Djarra stopte en verroerde geen spier bleef gewoon staan wachten. Ik was zo trots op hem.

Terug bij de trailer was hij even druk toen Mariette door ging naar huis, maar dat gaf geen problemen. Wat water gedronken, de meusli naar binnen gewerkt zo die had een honger!
Zweetdeken maar erop, omdat het toch snel ging afkoelen en hij wel warm was. Bij het laden in mijn eentje wil ik graag dat hij er zonder mij inloopt dan kan ik de stang er gelijk achter vast maken. Dat deed hij dus weer niet, maar hij liep wel met me mee de trailer in. Dus in de tijd dat hij zijn snoepjes op at ben ik weer naar achter gestapt (2-paards trailer) en heb de stang vast gezet. Echt super dit is de tweede keer dat ik hem er alleen op kan zetten!

Toen we thuis kwamen had hij eerst nog verwacht nog even de wei in te mogen, maar daar zag ik het nut niet van in. Lekker zijn deken opgedaan, gevoerd en wel te rusten gewenst.

Al met al een zeer geslaagd uitstapje! Ik vindt dat alleen op stap gaan met de trailer nog best spannend, maar zo moet het toch makkelijker worden. Zeker met zo'n makkelijk paard als Djarra.

Geen opmerkingen: