Pagina's

vrijdag 2 januari 2009

Toch weer op ijzers

De planning was om Djarra 's winters lekker op blote voeten rond te laten lopen. Hij heeft ze dan normaal gesproken niet nodig. Ook voor het hoefmechanisme en dus de gezondheid van de hoef is dat een goede zaak, even geen beslag.

Maar op harde paden met stenen of bevroren hobbels kan hij op blote voeten niet uit de voeten, het doet zeer. Aangezien de voorspellingen nog vorst blijven verwachten, in ieder geval 's nachts zal de grond die nu kei hard bevroren is dat nog wel even blijven. Dus op bloten voeten zou ik toch niet lekker meer rond rijden.

Vandaag kon de hoefsmid, ja 's morgens gebeld en hij kon om 12.00 !
Hij hoefde niets te bekappen, Djarra stond helemaal correct op zijn voeten. Ook waren ze niet te kort, waar ik even bang voor was. Nu vindt Djarra bekappen en beslaan de normaalste zaak van de wereld dus die staat super relaxed. Dan valt het op als hij bij links voor toch wat reageerd bij het vast nagelen van het ijzer! Hij is dus gevoelig en ik hoop dat ik met het beslaan op tijd ben geweest. Hierna in de longeerbak, waar de zandbodem ietsjes los gelopen is, liep hij echter heel erg goed, lekker door zijn lijf, zonder zijn schouders vast te zetten en kort te lopen. Dit weekend gaan we lekker buiten rijden en dan zie en voel ik vanzelf wat wel en niet kan.

Geen opmerkingen: