Pagina's

woensdag 21 januari 2009

Trauma verwerking II

Op 3 december schreef ik over de problemen bij het rijden in een bak. En over de bach-remedie die ik voor hem had samen gesteld. Deze heeft hij zo'n 6 - 8 weken gehad ondersteund met de lessen die ik wekelijks kreeg in de bak.

Inmiddels waren de druppels op. En door de vorst periode heb ik ook een aantal weken niet in de bak kunnen rijden. Als je dan weer voor het eerst in die situatie komt, het rijden in een bak, is het toch kijken wat de stand van zaken is. Heb ik de kern weten raken en is hij van zijn angsten verlost of zit er nog wat dat nu naar boven komt.

Vandaag was de bak weer goed begaanbaar en het was prachtig weer. Dus we zijn in de bak gaan rijden en waren niet de enige. Dat is voor Djarra positief dat vindt hij gezellig. Na eerst wat aan de hand gewerkt te hebben wat hij onzin vond er maar op gaan zitten. En echt het was meteen goed. Lekker ontspannen paard onder me. Wat stap werk en vrij snel gaan draven. Hij liep gewoon heerlijk. Af en toe nog een spannings hoestje. Galop was ook nog te ingewikkeld, maar het is goed zo. We kunnen gewoon lekker door gaan werken en gymnastiseren in de bak.

Geen opmerkingen: