Pagina's

zaterdag 1 augustus 2009

Djarra is er klaar voor ...

Momenteel is Djarra is top vorm, wat een beetje dubieus genoegen is. Wat bedoel ik met top vorm? Nou hij is nog nooit zo sterk, zo lenig en zo gretig geweest in het werk. Hij voelt zich kip lekker en dat is heerlijk te zien en mee te maken.
Maar hij weet zich soms geen raad met al die energie en kracht en dan wordt het als we rijden een beetje spannend. Want als hij in de galop een beetje loopt te schrikken en te changeren dan voel hem ineens gaan spannen, zo van help hoe moet ik nu verder. Dus naast het beteugelen (letterlijk) van zijn enthousiasme, moet ik hem ook steunen en ruimte geven als hij het even niet meer weet.

Wat hier volgens mij mee samen hangt is dat hij ook weer heftig kan schrikken van "normale" zaken, waar hij al meer dan een halfjaar niet eens meer naar keek. Dus als ik buiten rij hou ik het tempo zeker in de galop, maar ook in draf best wel laag. Het risico om als hij vol in de ankers gaat en om wil draaien eraf te vliegen is momenteel iets te groot. Want met al zijn kracht en lenigheid die ik er zo mooi in getraind heb zijn de schrik akties wat heftiger. Verder doet hij dan niets hoor, schrikken is stoppen of op zij willen, maar meestal staan we binnen 5 meter stil. Gelukkig vindt hij stilstaan altijd het veiligst, dat vindt ik ook.

Ja, en waar is hij dan klaar voor zal je je misschien afvragen? Nou volgend weekend mag hij 2 dagen achter elkaar 60 km lopen. Eens kijken of hij zijn praatjes waar kan maken. Dit wordt zijn eerste klasse III wedstrijd in de endurance.

1 opmerking:

René zei

Benieuwd hoe het afgelopen is met de endurance? Hoop dat ook jij het heel erg leuk gevonden hebt.