Pagina's

vrijdag 4 december 2009

Even tussen door

Djarra gaat best lekker.

Maar wat een weer de afgelopen tijd, heel veel regen en heel veel wind. En dan heb je ook nog zoiets als een dag waarvan het daglicht niet zo lang duurt. Ook al begin ik vroeg met werken en ga na mijn werk direct naar stal, dan nog haal ik hem in het donker uit de wei. Met alleen mijn partime dag en het weekend om met daglicht buiten te kunnen rijden. Daarnaast moet ik ook nog rustig aan doen dus de ritjes blijven beperkt tot 1,5 uur al wordt de radius van huis uit wel langzaamaan wat groter ;-).

De losgooibak heeft geen licht en is dus 's avonds niet te gebruiken en daarbij staat hij voor 80 % onder water. De longeer bak is nog te doen, heeft licht, maar dat aanharken van een natte bodem beperk ik graag tot max. 1x per week. Dan blijft alleen de buitenbak over met goed licht en een goede bodem. Maar Djarra loopt nog steeds niet spontaan hier rond te draven, dus geen echt geslaagd alternatief.

Het is gewoon even pruttelen. Maar ik ga meer galopjes en progressieve overgangen inbouwen op de buitenritten. Wordt Djarra aardig enthousiast van en kan ik meteen hem leren dat ik ook dan graag het tempo bepaal. Tot nu toe is hij altijd super braaf thuis en dat gaat nu eindelijk een beetje veranderen. Hij mag best wat zelfverzekerder en stoerder worden als hij blijft luisteren, dus.

Geen opmerkingen: