Pagina's

zondag 4 september 2011

Lekker aan het werk

Ondertussen zijn we samen steeds lekkerder aan het werk. Vrijdag hebben we samen met een vriendin Leuden verkend. Een mooi route langs het Vallei kanaal. Bonus voor mij zijn de tunnel, de bruggen, het verkeer die mee komen met dit rondje. Djarra vond de bonus het grazen langs het kanaal. Wel belangrijk is hierbij de aanwezigheid en daarmee steun van een paard die alles geen probleem vindt en zo laat zien hoe het kan.

Zaterdag ben ik weer naar Den Treek geweest en dit keer een extra lusje erbij gepakt. Djarra vraag bij de afslag naar zo'n extra rondje altijd of ik het wel zeker weet .... maar gaat daarna opgewekt verder als ik inderdaad zeker weet dat ik nog wat verder wil. In stap is hij super braaf, maar als ik ga draven komt zijn energie naar boven. Hij vindt het tempo te laag en is super druk. Wel blijft hij goed te rijden, maar een rustige stabiele draf komt er pas als ik al op de terug weg ben.
Ook heb ik nu een andere route het bos weer uit genomen die goed bevalt.

Vandaag mocht hij aan de longe aan het werk. Voldoende energie, maar zijn buik en rug spieren kunnen nog wat extra werk gebruiken. Dus de komende week zullen hem wat harder aan het werk zetten ipv vrijblijvend relaxed rondrijden.

Geen opmerkingen: