Pagina's

zondag 4 maart 2012

Verharen

Zodra de dagen langer worden gaat er intern bij die paarden een knopje om. Zo was in januari Djarra al begonnen met verharen, maar toen kwam er dus alnog een stukje echte winter. Bij temperaturen die ruim onder de 0 graden zitten heeft hij dat verharen toch maar enigszins gestopt.

Nu is het de laatste dagen regelmatig zalig weer met prima temperaturen die al rond de 10 graden zitten. De winter deken is vervangen door een regen deken met fleece binnenkant, omdat hij het te warm kreeg. Het verharen is nu dus ook weer volop aan de gang.

Voor ik iets met hem doe borstel ik flink wat haren eraf, zodat een wit tapijtje ontstaat rondom zijn voeten. Na het werk borstel ik nogmaals alle nu losgekomen haren eraf. Dan mag hij als het lekker weer is zonder deken de zand paddock in om lekker te rollen. In die tijd doe ik altijd zijn stal even en zet het voer voor morgen klaar. En voor ik dan naar huis ga vis ik hem nog even uit de paddock. De laatste borstel beurt om haren en zand te verwijderen voor ik de deken er weer op gooi. Wat zal het heerlijk zijn als hij weer lekker zonder deken kan binnenkort.

Geen opmerkingen: