Pagina's

zaterdag 31 maart 2012

Galop training - super geslaagd

We zijn steeds lekkerder aan het rijden en dus ben ik ook de intensiteit en moeilijkheidsgraad aan het ophogen. Stap en draf zijn nu lekker ontspannen en hij gaat heel lekker in balans aan de teugel lopen. Galop gaf nog veel spanning. In de bak ben ik als hij maar lekker rond galoppeert ben ik tevreden, hoe hij dat doet is minder van belang. Buiten is hij veel voorwaardser en daar kan ik hem dus beter via werk naar ontspanning krijgen. Als ik alleen rij kan hij nog wel lopen schrikken en dat geeft veel onrust bij hem en bij mij. Alleen rijdend vindt ik dat nog heel moeilijk dus heb ik begeleiding gezocht bij Jannet van Wijk.

Vandaag hem in de trailer mee genomen naar Kootwijkerbroek. We waren met z'n drieën, waar onder paardje Nadhine onze rots in de branding. Na de tijd genomen te hebben om ze los te stappen met een rustig drafje verder gegaan. Leuke paden die slingeren door en over heuveltjes, dus best wel werk aan de winkel voor Djarra die dat niet gewend is.

Hierna hebben we meerdere keren een lekker stuk in handgalop gegaloppeerd. Nadhine voorop om een mooi rustig en gelijkmatig tempo aan te geven en Djarra daar pal achter. Duidelijk werd dat al kan hij mooi verzameld aan galopperen het goed doorgaloperen is nog moeilijk voor hem. Hij is lang gebouwd met lange benen en zal dus sterker moeten worden in zijn bespiering om mooi gesloten door te kunnen galopperen.

Met goede begeleiding lukte het nu om hem ook in de galop aktief en aan de teugel te rijden. Laatste HANDgalop deden we over een grote zeer zware zandvlakte. Super zware training die hij heel goed oppakte. Dat hij super fit is bleek wel uit zijn gretigheid en daarmee kon ik dus mooi aan de slag.

Na een kleine twee uur waren na een lekker lang stuk uit stappen weer terug bij de trailers. Thuis heb ik uitgebreid verzorgt. Eerst eten, daarna alle zweet eraf geborsteld en met een schone stal en een berg kuil achter gelaten voor de nacht.

Geen opmerkingen: