Pagina's

zondag 23 september 2012

Van een clinic naar de praktijk ...


3 dagen les en dan heel mooi resultaat behalen is altijd heel fijn. De grote uitdaging is om dit dan zelf thuis ook weer voor elkaar te krijgen. Om een beetje af te kicken ben ik de maandag na de clinic maar even buiten gaan rijden. Alleen dan wil ik toch wel dat hij netjes loopt.... en dat pakt hij dan heel positief op en gaat makkelijk aan de teugel lopen ..... Dus het kleine leuke bosritje wordt gemaakt met een paard dat zo vreselijk soepel en makkelijk en vol energie aan de teugel door het bos walst.

Donderdag was ik nog wat  gammel van ziek zijn dus hebben we in de binnen bak wat gereden. Vanuit rust de lessen uit de clinic na gereden. Geen galop, want dat trok ik niet. Niet ontevreden met hele fijne stukken draf erin.

Zondag ben ik weer het bos in geweest met hem voor een serieuze buiten rit. Eigenlijk kunnen we dus niet meer anders. Elke keer merk ik dat als ik hem beter begrens hij hier fijner van gaat lopen. Ook voelt het of deze trotse houding, we rijden niet meer lang en laag, hem daadwerkelijk trotser maakt. Als ik hem zo aan het werk zet buiten, wordt hij steeds stoerder. Daarnaast blijft hij altijd super goed te rijden, te sturen en in tempo aan te passen.

Geen opmerkingen: