Pagina's

zaterdag 27 april 2013

Trainen is soms net beeldhouwen

Van een mooi stuk hout een beeld creëren, prachtig werk.

Van een mooi paard door middel van training een nog mooier paard maken, prachtig werk.

Djarra was altijd wat lang achtig, slank, hoog op zijn benen, lichtvoetig, maar met een bedeesde uitstraling. Rondbuikje, braaf, lief en zacht. Heel voorzichtig en introvert. Hij deed alles wel, maar ik miste een vonk.

Sinds een week voor de wedstrijd van 13 april had ik eindelijk een prachtig afgetrainde atleet, met kracht, extrovert en ondernemend. Rondbuikje, maar bij de minste of geringste actie zie zijn buik strak trekken. Als ik  hem aan een touwtje meeneem hoef ik maar even een pas actiever te zetten en hij draaft naast me.
De wedstrijd ging top, zoals ik beschreven heb en op de foto's te zien is.
Nu twee weken later heb ik nog steeds deze prachtig atleet, die alert uit zijn ogen kijkt. Hij heeft zijn eigen kracht gevonden door de training die we samen deden. Hij heeft vertrouwen gekregen in zijn eigen kunnen en kan nu de hele wereld aan!

En ik kijk ernaar en geniet van elk moment dat ik met hem kan delen, mijn kunstwerk .... Djarra zijn eigen kracht laten hervinden, zodat hij nu echt van het leven kan gaan genieten.

1 opmerking:

Nanette zei

Wat een mooi, en mooi geschreven artikel!