Pagina's

donderdag 8 november 2007

Los springen

Om het leven niet te serieus te laten zijn maar weer eens Djarra los in de bak laten springen. Dit als afwisseling met de “zware” dressuur en bos trainingen. Even wat los rond laten draven en spelen voor ik met balken begin te slepen. Het is nat weer dus een beetje warm lopen kan geen kwaad. Tegen de tijd dat hij zelf gaat aangalopperen is hij wel los en warm genoeg denk ik.

Eerst maar weer een losse balk op de grond en niet meteen een klein hindernisje. En inderdaad stopt hij voor de balk op de grond, daar kan je toch niet overheen? Maar dit kan snel naar een kruisje en een klein sprongetje. Maar de eerste keer na een verandering blijft hij kijken en stoppen/inhouden alsof ik iets enorms gebouwd heb ;-). Echt wel komisch. Is hij rechtsom heerlijk aan het springen zelf aan galopperen – er op af – en springen zonder dat ik iets hoef te doen. Stuur ik hem linksom over dezelde hindernis dan stopt hij eerst toch weer even.
Wat wel opvalt is dat als hij stopt ik geen druk moet uit oefenen. Zodra ik iets de dwingend ben is hij alleen nog maar met mij bezig en niet doen wat ik vraag. Hij kijkt niet eens meer naar de hindernis, ziet dus ook niet dat ik de balk op de grond leg en de hindernis weg is. Nee.. pas als ik hem “uitnodig” weer naar de hindernis te gaan dan ziet hij echt op het aller laats dat de balk op de grond ligt en hij er gewoon overheen kan stappen…..pfff. Uiteraard prijs ik hem dan de hemel in en vrij snel daarna springt hij vrij en blij ook linksom over de hindernis.

Al met al een klein uurtje bezig geweest. En hem met een portie krachtvoer in zijn buik weer de wei in gestuurd. Hier heeft hij trouwens laatst een nacht alleen gestaan. Toevallig gingen echt alle andere paarden die nacht op stal en hij niet. Hier maakt hij op zich geen probleem van alleen hinnikt hij wat, omdat hij wil dat de andere ook weer naar buiten komen. Hij wou niet echt de wei uit toen hij alleen stond. Dus dat weten we ook weer.

Geen opmerkingen: