Pagina's

maandag 12 november 2007

Super gelukkig

Vandaag was het koud, maar droog. Na zaterdag een heerlijke buitenrit gereden te hebben was het vandaag, maandag, tijd voor wat dressuur. De bak was net losgetrokken en gevlakt, maar nog wel nat.

Ik ben rustig wat gaan stappen op een cirkel in het midden van de bak, waar de grond prima was. Hij pakte het snel op en heeft heel braaf gewerkt. Heel geconcentreerd. Soms nog wat tegen de teugel, maar steeds weer loslatend en super over zijn rug heen door werken. Beetje stelling naar binnen en wat meer schoudervoor. Dan weer wat stelling naar buiten. Rechtsom vind hij moeilijker, maar toch blijft hij zijn best doen.
Daarna in een drafje verder op de cirkel. De oefening voor mij is niet drijven en handen dichtbij elkaar en stil. De oefening voor hem is op eigen benen lekker over zijn rug gaan lopen aan een vrij korte teugel, maar van de hand af. En ook nu kost het hem wel moeite, maar hij doet zijn best. Er zijn erg goede momenten. Na een halfuurtje stop ik, want zo goed heeft hij nog nooit z’n best gedaan.

Na zijn portie voer wandelt hij weer samen met me heel tevreden naar de wei. Meeste probleem heeft hij nog met de modder bij het hek. Waar ik niet in ga, ik stuur hem los de wei in. Na afloop heb ik zo’n super gelukkig gevoel. Hij gaat de laatste tijd zo goed.

Geen opmerkingen: