Pagina's

zondag 16 december 2007

van alles wat

Het is weer een hele natte week geweest met heel veel regen. De bak was onbegaanbaar en dressuren kon dus niet. De wei is nat en omgeploegd. Tot vandaag, nu is hij hard en omgeploegd aangezien de vorst er overheen is gekomen en het de hele dag is blijven vriezen.
Al met al is er dus echt geen lol meer aan in de wei en gras is ook niet meer te vinden. Dat kan ik zien en Djarra heeft me dat ook wel duidelijk gemaakt. De wei is leuk voor een paar uurtjes overdag, maar dan wil hij naar binnen. Dus vanaf heden gaat hij rond 17.00 op stal en wordt de volgende morgen rond 11.00 in de wei gezet door Gijs. Wel een super service van onze pensionhouder! Heb hem trouwens in krachtvoer opgehoogd van 1 ½ naar 2 scheppen/kg granenmix.

Vrijdag met een groepje een héél rustig ritje gemaakt, leer moment voor Djarra en mij. Ik dacht dat we normaal relaxed en rustig reden, maar het kan dus langzamer ;-)
Zaterdag een leuk klein rondje met galop in ons eigen tempo… vond hij een heel goed plan.
Zondag had ik een langere rit gepland, maar het zeer natte bos was ’s nachts bevroren. Dus op en in alle plassen en modder ijs. En de grond was zeer onvoorspelbaar hard en zacht. Dus wat ijs loop training gedaan tot we in draf door modder en ijs stampten. Stukken waren goed en daar gegaloppeerd. Eigenlijk redelijk kunnen rijden, maar het toch maar klein gehouden. Best wel zwaar voor de pezen op die ongelijke grond. De bak is nu weer goed te rijden, dus daar kan ik deze week in gaan werken.

Ben benieuwd hoe het bevalt nu hij ’s nachts op stal staat. Kost bergen stro en hooi extra. Maar goed als het kind maar gelukkig is zijn wij dat ook.

Geen opmerkingen: