Pagina's

vrijdag 7 december 2007

weer een stapje verder

Ik heb met Djarra weer een stap verder gezet .... en ben zo gelukkig.

Ik had hem los in de longeerbak (klein, rond en redelijk zwaar). Daar laat ik hem altijd hooguit 20 minuten werken. In dit geval los van rustig tot galop met omkeren dat vind hij prachtig. Maar als ik stop staat hij altijd meteen op rust zo van ok, en worteld dan rustig 10 minuten of zo als ik niets vraag. Nu was hij al veel makkelijk geworden als ik in het zadel zit met bewegen, zadel recht trekken, beugels verstellen etc. Maar ik wou zo graag ook zonder zadel kunnen. Nou Christa heeft me een voetje gegeven en na even hangen heb ik maar mij been erover geschoven en ben gaan zitten. Djarra bleeft dus relaxed geworteld staan een keek eens om zo van zie je wel geen probleem. Ik had trouwens een touwtje om zijn hals om vast te houden en te stoppen. Met Christa ernaas verbaal gevraagd of hij wilde stappen, geen punt. En weer stoppen ook geen punt. Hij stond er echt bij zo van alles is wel best.

Ben er maar afgegaan. Het was goed zo. Daar wordt ik nou helemaal blij van.

Geen opmerkingen: