Pagina's

zaterdag 22 december 2007

Winterse rit 12-2007

Het is het weekend voor kerst. We hebben nu een hele week vorst gehad en de alles is bevroren. Vanmorgen was echter een prachtige morgen. Strak blauwe lucht. Heel dik berijpte bomen, struiken en gras. Dus ik heb super veel zin om samen met Djarra op pad te gaan.
Ruiterpaden zijn hier altijd met veel modder en die zijn nu zwaar bevroren en onbegaanbaar, je paard breek er zijn benen bijna op. Dus moet je alternatief gaan rijden. Bermen langs de weg en in het bos zijn de zandwegen en wandelpaden goed te doen. Je kan hier geen schade aanrichten omdat alles stijf bevroren is en het is verrassend hoe weinig mensen er met dit prachtige weer in het bos te vinden zijn.

Dus richting Baarn vertrokken langs de weg. Maar al snel bij een breed bospad het bos in gedoken richting Groeneveld. Achterlangs het Baarnse bosbad nog een paar heel goede ruiterpaden gevonden waar we gegaloppeerd hebben. Daarna via de beukenlanen met een grote boog richting Kievitsdag. Van hieruit een ruiterpad gepakt waar ik verwachte te kunnen galopperen maar deze viel tegen, lekker draf kon maar meer niet. Daarna veel al via ruiterpaden terug, maar dat is toch veel gepruts geworden met de bevroren modderstukken waar je omheen moet zien te komen. Hier ga ik morgen een alternatieve route voor verzinnen.

We zijn toch met 1 ½ uur terug was best wel vlot is. In mijn beleving hebben we veel rustig gedraafd, zoals ik dat gewend was met onze vorige paarden. Toen ik thuis afzadelde was ik dus wel verrast hoe bezweet Djarra onder het zadel was. Ook was hij wat opgetrokken. Kennelijk vond het ritje in een bevroren landschap spannend en ook best inspannend. Morgen mag hij met een vriendje op stap kijken hoe het dan beleefd.

Geen opmerkingen: