Pagina's

woensdag 5 december 2007

Wind en regen

Vorige zondag was een heftige dag. ’s Morgen viel het nog wel mee het regende nog niet. Maar ’s middags kwam de regen en hagel en stormachtige wind. Binnen zittend raasde de wind om mijn hoekwoning en sloeg de regen tegen de ramen. Maar met de verwarming aan en een goed boek kom je de middag prima door.
Tegen vijf uur pakte ik mezelf in om naar Djarra te gaan. Ik voer hem bij de wei en dan sta je zo’n 10 minuten hem gezelschap te houden langs de weg net buiten de wei. Deze keer was hij echter doorweekt. De regen en wind hadden zijn vacht doorweekt en al zijn haren lagen kletsnat op zijn huid. Terwijl hij stond te eten stond hij te rillen om warm te blijven. Daar moest dus iets gebeuren want zo de nacht in sturen vond ik geen goed plan. Op stal zetten eigenlijk ook niet, omdat met deze storm beide buiten deuren dicht zouden zitten en het was op zich niet koud. Dat vond ik te benauwd. Dus besloten hem een lichte regendeken op te doen. Met dat besluit genomen zijn eten onderbroken, voer in de auto gezet en met hem naar stal gedraafd om vast op te warmen. Buiten in de storm vastzetten als ik de deken ging halen leek ook geen goed plan dus hem in de grote stal bij een vriendje vast gezet. Deken op gevist en om gedaan. Weer met een drafje, hij was niet echt enthousiast, terug naar de wei. Hier mocht hij de rest van zijn maal verorberen voor ik hem terug zette. De combinatie van wind en regen was echt te veel geweest voor hem.

De dagen erna hem twee maal een middagje binnen gezet om hooi te eten aangezien hij duidelijk honger had. Hem goed los gewerkt en lekker gemasseerd. Deken blijft voorlopig weer af tenslotte is het tussen de 5 en 10 graden. Maar het is wel fijn dat ik altijd aan het eind van de dag hem ga voeren zo hou ik een vinger aan de pols over hoe hij erbij staat. Vanavond trouwens met nog steeds veel wind in de buitenbak gereden. En hij is dan echt heel braaf en werkt goed. Doet niet moeilijk over klapperend plastic of vreemde lichtval van de lampen. Had niet eens vooraf aan de hand gewerkt maar zo opgestapt, dat kan dus tegenwoordig.

Geen opmerkingen: