Pagina's

maandag 7 januari 2008

Zoekend de UPDATE

Ik heb dus niets aan de wijze van houden en voeren veranderd. Wel ben ik met een sand-clear kuur van 7 dagen bezig. Het enige dat ik gedaan heb is minder gaan rijden/werken met Djarra.

Afgelopen week:
* maandag rustdag.
* dinsdag longeren met bijzet, in totaal niet langer dan 30 minuten. Hij liep erg goed.
* woensdag en donderdag rustdagen.
* vrijdag zijn we zadels wezen passen zonder erop te zitten, konden zo wel zien dat ze niet pasten. En na afloop en heel klein rondje samen met Laura en Oscar door het bos gedraafd. Boomstam 2x gesprongen zonder aarzeling en daarna vond hij alles leuk, vooral de optie in galop naar huis, wat we niet gedaan hebben.
* zaterdag weer een rustdag.
* zondag met Mariska en Shadwan een heerlijke rit gemaakt. Hij moest zijn tempo iets rustig houden voor Shadwan wat heel goed ging en de hele weg een paard dat graag wou lopen!
* maandag haal ik hem uit de wei is hij weer super enthousiast. In plaats van het eerste hek met bagger waar alle paarden stonden te wachten inclusief Djarra liep ik door naar het tweede hek met minder bagger. Djarra bekeek deze aktie even en kwam toen in draf naar het andere hek! Langs de weg terug had hij het liefst gedraafd, wat we nu dus niet doen ;-) en hij liep een beetje te showen!

Conclusie: de werkdruk omlaag werp al zijn vruchten af en ik heb weer een vrolijk paard naast me.

Geen opmerkingen: