Pagina's

woensdag 6 februari 2008

Derde springles, een groot succes!

We hebben vandaag onze derde springles gehad en Djarra gaat echt vooruit! Ik heb genoten.

Deze keer zouden we binnen springen, omdat daar gekleurde balken zijn. Dus na 10 minuutjes buiten te hebben gereden, waar hij nog met spanning liep; hipje en hoesten naar binnen gegaan. Om te beginnen legt Lammert eerst maar één balk neer. En zegt stap hier maar eerst overheen. Nu ben ik behoorlijk eigenwijs en vindt dat hij zo onderhand best meteen in draf er over moet kunnen en draaf erop af. Je raad het al; een heftige weigering HIJ KON ECHT NIET over een balk heen stappen. Het blijft een portret! Ben echt behoorlijk streng geworden ;-). Na drie maal moeizaam draaft hij er daarna overheen alsof er niets ligt….

Het balkje lag in het midden van de bak dus ik heb achtjes gereden steeds links en rechtsom afwisselend en ook nog van de andere kant er overheen. Nu is het achtjes draven voor hem al heel moeilijk en nu ook nog zo’n balkje. Hij heeft dus heel hard, maar heel goed gewerkt. Geen moment een hipje of hoestje!
Volgende stap was een tweede balk op iets van 10 meter. Dat leverde niet zoveel problemen op. Vervolgens zette Lammert links en recht hekken neer met een balkje dat aan één kant op maar liefst 20 cm hoog in de klepel lag en de andere kant op de grond. Tja, daar kan je echt niet over…. Hier soms met druk gewerkt, maar dit was weer echt wat te veel en dan werkt druk averechts. Dus ook hem er zelf stap voor stap naar toe laten stappen en dan stapt hij er ook over, zonder mijn drijven! Uiteindelijk wel weer bij een steil sprongetje uitgekomen wat we afwisselend links en rechtsom “gesprongen” hebben. Als laatste eerst over de balk op de grond daarna aangalopperen naar/over de sprong. Het ging redelijk.

Het leukste is dat hij nu tussen door heel lekker gaat lopen. Als ik om de spanning af te laten vloeien even de bak door galoppeer voelt dat erg goed. Als ik draf aankom moet ik hem temperen. Hij gaat het echt leuk vinden, wat ik ook gehoopt had. En nog belangrijker hij is niet meer mentaal super moe als we ervandaan komen. Eigenlijk kwam hij er behoorlijk alert en actief vandaan. Hij vond zichzelf heel wat. Hij is natuurlijk ook een topper!

Geen opmerkingen: