Pagina's

zaterdag 16 februari 2008

We zijn lekker bezig en het is ook nog heerlijk weer.
Vrijdag ben ik met een vriendin mee wezen wandelen. Dat is meestal zo’n twee uur flink doorstappen. Haar paard is niet in orde en stappen is het enige wat mag en eigenlijk ook moet. Hij startte vrijdag wat moeizaam op, maar je ziet hem tijdens de wandeling verbeteren en uiteindelijk zeer vlot door stappen. Ik ben met Djarra mee om een aantal redenen. Ten eerste is het gewoon gezellig om met je paard te wandelen en samen met een ander is nog leuker. Daarnaast moet Djarra beter leren doorstappen en dat gaat dus ook steeds beter sinds we af en toe samen wandelen. Ook moest ik iets minder gaan rijden en zo ben je toch nog lekker bezig, het werkt prima om de conditie op peil te houden.

Afgelopen vrijdag ging ik dus weer mee, Djarra met een halster en een lang touw dat loopt het lekkerst. Strak blauwe lucht, temperatuur net boven het vriespunt. Zo liepen we te genieten door het bos. Ik liep te denken dat ik wel heel graag gewoon op zijn blote rug zou willen zitten. Gewoon zoals we er nu bijliepen alleen een halster om en zonder cap. Gewoon stappen achter de ander. Ik heb pas een keer zonder zadel op hem gezeten en dat ging goed, geen spanning of stress van zijn kant. Dus met een beetje hulp op zijn rug geklommen. Ik had het touw links en rechts aan het halster vastgemaakt. Zitten ging goed wel een heel groot vraagteken boven Djarra’s hoofd. Op stem weg laten stappen en achter de ander aan. Zeker 10 minuten bleef het vraagteken boven zijn hoofd, maar daarna was het goed. Hij was met een los teugeltje prima te sturen en we hebben zelfs een keertje bijgedraafd. Al met al zeker een half uur zo mee gestapt het was echt helemaal super. Voor de drukke weg waar we langsgaan naar huis afgestapt en de rest weer gewandeld.

Vandaag is het zaterdag en heb ik weer een grens verlegd. Weer heerlijk weer, blauwe lucht en temperatuur rond het vriespunt. Ik ben met Djarra op pad gegaan en hij had er ook zin in. Voor het eerst ben ik met hem naar de hei bij Laren gegaan. Hiervoor moet je over een druk dubbel spoor en onder een druk viaduct door. Dit had ik nog niet eerder alleen met hem gedaan. Hij vond dat allemaal nogal spannend en alleen op stap was nog niet helemaal zijn idee van een leuke rit. Vandaag voelde hij dus heerlijk aan. Dus op naar het spoor waar hij wel goed kijkend maar zonder problemen overheen stapte. Bij de weg met viaduct ben ik afgestapt, ik voelde dat hij het wel spannend vond en dan kan ik beter naast lopen om hem te steunen dan erop zitten. Toen dat achter de rug was ging hij weer vol goede moed in een lekker tempo op weg. We hebben een puntje hei gepakt en toen weer terug. Hij liep heerlijk. Nu bij het viaduct blijven zitten, naar huis is hij altijd moediger en het ging goed. Het spoor was best eng vond hij, maar toch braaf door gestapt. Kortste weg naar huis met leuk galopjes er tussen door. Tja, al weer zalig met mijn paardje op weg geweest.
Morgen gaan we weer samen met een vriendje dat vindt hij altijd leuk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Kijk, het is gelukt, alleen naar de hei! Weer een mijlpaal samen bereikt, gaat lekker met jou en Djarra!