Pagina's

zondag 16 november 2008

De laatste loodjes

Vorige week was mijn eerste werkweek en meteen in een nieuw project bij een klant. Dat was toch nog wel heel vermoeiend en als gevolg daarvan heeft Djarra de hele week niets hoeven doen. Heb hem enkel 's avonds uit de wei gevist en gevoerd.

Dit weekend weer gaan rijden, zaterdag in de bak en vandaag lekker buiten. Helaas valt Djarra na een periode niet rijden steeds weer terug, zijn "oude trauma" komt weer boven en hij durft niets meer en zet zijn hele lijf vast. Hij kan dan letterlijk niet meer draven. Het is een nog steeds terug kerend probleem; hij kan dat kennelijk niet zelf voldoende verwerken en oplossen.

Dus heb ik besloten om te kijken of ik hem kan helpen. Ik heb tenslotte niet voor niets een opleiding Natuurgeneeskunde voor dieren gedaan. Ik ben even op weg geholpen door een vriendin die zijn probleem beschreef als "bang om controle te verliezen" met als oorzaak zwaar trauma in het verleden.

Ik heb vervolgens de volgende Bach-remedie samen gesteld voor Djarra:
- Mimulus
- Wild Rose
- Star of Bethlehem
- Walnut
Dit zal even tijd nodig hebben en als ik niet de juiste Bachbloesems samen gebracht heb voor hem zal er weinig veranderen, dus we wachten het af.

Wel verwacht ik nu weer voldoende hersteld te zijn om weer frequent en gestructureerd te rijden.

Geen opmerkingen: