Pagina's

zaterdag 8 november 2008

Rustig aan

Ik heb met moeite rustig aan gedaan met mezelf en dus ook met Djarra. De hele week prachtig stil herfstweer dat uitnodigt om uren door de bossen te gaan rijden. Zeker als je toch thuis zit. Maar ik heb me beheerst. Djarra om de dag wat beweging gegeven. Los in de bak. Los springen. Werken aan de longe en aan de hand. Vandaag nog maar even in de bak gereden wat best wel aardig ging.

Maandag begin ik voor mijn werk met een opdracht in Nieuwegein, 4 dagen per week, meerdere maanden tot een jaar. Ik heb de woensdag als vrije dag genomen wat geen probleem was. Het wordt even kijken hoe het gaat lopen. ’s Morgens zet Gijs de pensionhouder alle paarden buiten als je zelf niet kan. Ik moet zelf zijn stal verzorgen en hem uit het weiland vissen. Wat zal betekenen dat hij als laatste in het donker in de wei staat, dat gaat wel goed, en we met de zaklantaarn en een grote gele jas langs de weg moeten in het donker. Dan rijden en voeren en zijn ontbijt klaarzetten. Mocht het niet lukken om hem ’s avonds ook nog te rijden of iets anders te doen dan zal hij nu nooit langer dan 2 dagen stil staan. En dan loopt hij dus nog steeds de hele dag in de wei.

Geen opmerkingen: