Pagina's

woensdag 7 januari 2009

echt winter

Heerlijk die droge vries kou! Maar mede door de gladheid staan de paarden nu wel continu opstal. Vanmiddag had ik vrij en was de temperatuur opgelopen tot 3 graden! Terwijl het 's nacht ruim -10 gevroren had en gesneeuwd.
Dus heb ik Djarra mee genomen voor een wandeling in het ietsjes witte bos. Hij leert steeds beter met gladde grond om te gaan. Als hij schrikt verzet hij niet meer dan een voet en denkt dan STOP en blijft staan tot dat wat hem schrik aan joeg voorbij is. Ook op de wandel paden is het flink uitkijken. Onder het laagje sneeuw zie je niet waar ijs is dus continu opletten. Hij luister goed als ik hem de berm in wijs of zeg dat hij even moet opletten. Als een voetje glijd laat hij dit gewoon en zoekt rustig zijn weg verder. Hij heeft ook uitgebreid staan grazen overal, dat mist hij dus het meest. Op de terug weg is hij dan op en top arabier in zijn uitstraling en wil graag van alles. Maar meer als een gebalanceerd drafje naast me en naar stap als ik streng wordt doet hij niet. Hij blijft attent en controleerbaar met alleen een halster en een lang touw dat constant los doorhangt.
Daarna nog even in de wei waar nu ook een paar andere ingezet waren, zodat ik zijn stal kon doen. Maar na 1 uurtje kwam hij heel tevreden naar me toe om weer naar stal te gaan. Daar weer zijn deken op gedaan voor de nacht.

Geen opmerkingen: