Pagina's

zaterdag 7 april 2012

Op verkenning

Voor dit weekend heb ik kilometers maken in de planning. Nou dat is vandaag meteen goed van start gegaan. Voorin het bos was een cross uitgezet die om 14.00 zou beginnen. Het lukte me om hier voorbij te komen voor de eerste combinatie van start ging. Djarra vond die hindernissen en mensen in het bos trouwens maar vreemd.

Om op de terug weg hier niet midden in te belanden, je kan er niet echt omheen, ben ik dus maar op verkenning gegaan. Dus na 8 km bij een pannenkoekenhuis de oversteek gemaakt naar Austerlitz. Wel jammer dat als ik even op de kaart wil kijken hoe de routes hier lopen dit stuk niet op mijn kaart staat. Hier dus een niet te groot rondje gereden om heftig verdwalen te voorkomen. Kom nog achter het attractie park met draaimolens langs bij de piramide van Austerlitz.
Weer terug overgestoken bij het pannenkoekenhuis sla ik rechtsaf, een nog onbekend stuk bos richting Woudenberg. Wat is het hier mooi, zowaar leuke hellingen en slingerende zandpaden. Meer heide en zo slinger ik weer terug naar bekend terrein. Aangezien ik Djarra best wel aan het werk had gezet in de draf en ook stukken gegallopeerd zijn we maar even een stuk gaan stappen. Ook om dat ik uitgerekend had dat rond 15.15 de laatste cross-combinatie zou moeten rond gaan en het nu 15.00 was. Aangezien inderdaad de laatste combinaties nog bezig waren even een alternatieve route opgezocht.

Al met al hebben we 25 km gereden, waarvan 2 km van en naar het bos. In het bos hebben we gemiddeld 10 km/uur gereden. Rustig kilometers maken is dus geslaagd. Morgen een kleiner rondje met meer galop. Paasmaandag samen met een vriendin nog 20 km bij Ermelo in rustig tempo.

Geen opmerkingen: