Pagina's

zondag 29 april 2012

galop training

Onze eerste galoptraining van dit jaar was 4 weken geleden. Djarra en ik hadden problemen en het doel wat uit te zoeken of er ook een fysiek probleem was bij Djarra. Hier kwam duidelijk naar voren het bekken van Djarra niet recht stond, waardoor hij moeite had met de linker galop specifiek en algemeen minder makkelijk door zijn lijf liep. Zij beweging van achter naar voren werd geblokkeerd. Ondertussen heb ik hem laten behandelen door Karianne Ruth en wat een verschil! Vandaag dus met Djarra naar Kootwijkerbroek afgereisd om weer samen met Jannet van Wijk te trainen. Je merkt dat hij gewoon nu zoveel makkelijker loopt dat is al genieten. Ook hebben we dus een heel lang, kronkelend pad met lichte hoogte verschillen gegaloppeerd en dat ging echt helemaal top. Belangrijkste is dat ik hem veel verzamelder moet rijden, maar dat pakt hij zo goed op. Hij is lang en heeft lange benen en om dat allemaal heel te houden is het super belangrijk dat hij verzameld getraind wordt. Simpel gezegd heeft hij training richting bodybuilding nodig en daar zijn we nu hard mee bezig. Nu kan hij ook goed met linker galop uit de voeten, maar je merkt dat hij daar nog minder stabiel in is. Regelmatig changeerde hij ook onder het galopperen en raakte daar niet meer van in de war. Ook landen op een boomwortel is geen paniek moment meer, maar soepel oplossen is nog niet aan de orde. Het leuke is dat hij het echt super gaaf vind om te doen. Hij wordt super gretig en dan wordt hij ook heel stoer en sterk, maar tempo is van mij gebleven ;-). Al me al zo vreselijk trots op hem!

Geen opmerkingen: