Pagina's

zondag 29 april 2012

trailer laden

Ooit lang geleden toen ik Djarra net had zijn we hier een keer een halve dag mee bezig geweest voor we hem erin hadden. Tegenwoordig kan ik hem in mijn eentje laden. Nu heb ik een tweepaards-trailer en loop ik altijd nog voor hem uit erin, hij volgt en blijft braaf staan als ik langs de andere kant terug loop om de stang achter hem dicht te doen. Dit maakt al dat we zelfstandig overal heen kunnen en is super. Maar .... ik wil graag dat ik bij de laadklep kan blijven staan, hij erin loopt, en ik de stang er achter doe. Hoef ik niet onder de borststangen door te kruipen enzo. Het is al een paar keer goed gegaan, maar de laatste keren vond hij maar stom om alleen erin te gaan. Dus dit moet geoefend worden. Aangezien ik vandaag weer op pad ging zat dat in de planning. Alleen toen ik met Djarra aan kwam om hem in te laden waren ze naast ons met een jong paard bezig die niet de veewagen op wou. Dus veel gedoe, veel mensen, longeerlijn en zweep enzo. Djarra was dus super afgeleid waardoor ik maar gewoon weer voor hem uit de trailer op gegaan ben en na wat aandringen liep hij er braaf zo in. Toch wel leuk dan hoor, zo in je eentje je paard erop zetten. Vervolgens hebben we voor de terug reis weer een laad moment ;-). Eerst na de training lekker laten eten en hem afgesponst. Dus op vreemd terrein ben ik naast de laadklep blijven staan, paar tikjes op zijn kont en hopla, Djarra loopt zo zelf de trailer in. Zo super cool is dat ;-)

Geen opmerkingen: