Pagina's

woensdag 21 november 2012

Nieuw hoofdstuk


Al een hele zomer gaat Djarra zo fijn vooruit en is steeds beter te rijden in een bak, wat voorheen niet echt een optie was. Tijdens zijn ziekte heb ik hem ondersteund met een homeopathisch middel dat hij ook al eerder dit jaar kreeg voor zijn paniek aanvallen. Rode draad hiervoor is verkramping: voorheen door angst  en nu door buikpijn.

Resultaat is echt zo gaaf. Aangezien ik hem weer rustig aan het oppakken ben en vrij ben rij ik nu al twee dagen in de bak. En al twee dagen met een totaal ontspannen paard! Gewoon opstappen en weg rijden. Gewoon netjes aan de teugel willen en kunnen lopen. Kijk dat lukt nog niet continu, maar dat verwacht ik ook niet. Hij doet zijn best, accepteert correcties en volgt mijn aanwijzingen. Wat een genot om gewoon de bak in te gaan en te kunnen rijden en doen wat ik wil ;-) Let op  het herhalen van het woord "gewoon", dit was dus jaren voor ons niet zo "gewoon".

Nu kan ik ook eindelijk weer serieus gaan les nemen. Niet lessen om hem aan het lopen te krijgen, maar lessen om samen ons verder te ontwikkelen. In december mag hij weer mee op clinic: Working Equitation door Roland Heiss. Ben zo benieuwd hoe dit zal gaan.

Geen opmerkingen: