Pagina's

zondag 16 juni 2013

het pellen van de ui ...


Een term die je als therapeut wel gebruikt als je door problemen op te lossen, onderliggende problemen bloot legt die daarvoor nog niet in beeld waren. Pas als alle lagen verwerkt en opgelost zijn is de genezing compleet.

Dit geld nu ook voor Djarra.
Het probleem van zijn kreupel zijn waren wervels in zijn lendenen waardoor hij amper kon draven. Zodra dit opgelost was kon hij weer draven en dacht hij en ik dat we alles opgeloste hadden. Na wat rust en een week onbelast bewegen ben ik er dit weekend voor het eerst op gaan zitten.

Niet goed. Al bij het rond stappen merkte ik dat hij niet helemaal in orde was, maar hij verbeterde met stapwerk. Alleen zodra ik ging draven was duidelijk dat er nog echt iets niet in orden was! Dan begint het gepuzzel opnieuw naar wat er nu speelt. Samen met materie deskundige hem grondig na gekeken.
Conclusie: achter was nu alles in orde! Probleem zat nu voor, zijn hele schouderpartij heeft hij vast gezet. Hierdoor was ook de gemobiliseerde halswervel weer scheef gaan zitten. Dus hals weer gemobiliseerd en huiswerk gekregen om zijn schouders los te werken. En dat vindt hij niet leuk!
Komende week elke dag fysio geven, aan de hand werken en als ik rij alleen in de bak. Een buiten rit zou te veel irritatie kunnen geven.

Dus nog weekje gericht aan de slag, maar zo fijn om zelf met Djarra te kunnen werken aan zijn herstel.

Geen opmerkingen: