Pagina's

woensdag 12 juni 2013

weer opbouwen


Dit proces is zo mooi om te zien!

Afgelopen donderdag is de blokkade, tikkie scheve wervels, bij Djarra opgeheven. Daarna heeft hij een paar dagen rust gehad in de wei.

Deze week heb ik hem aan de longe weer rustig laten bewegen. Bij de eerste draf begint hij heel voorzichtig, zo van hoezo ik ben toch kreupel? Daar laat ik hem dan in rond pruttelen .... en dan merkt Djarra dat hij geen blokkade meer heeft en gewoon kan ronddraven: daar wordt hij enthousiast van! Dit is zo'n mooi proces om te zien gebeuren.
De eerste dag rustig en beheerst tijdje rond gedraafd en rondje galop links en rechtsom. Allemaal netjes en niet meer on regelmatig. Al hou ik in gedachten dat hij 2 weken absoluut niet kon draven dus alle spieren en pezen even tijd geven om weer los te komen.
De tweede dag weer begonnen met pruttelen tot er een kudde Woezels langs de kant kwamen staan: DOODENG! En Djarra is me toch aan de longe een partij uit zijn dak gegaan, puur omdat het kon! Na 2 weken absoluut voorbeeldig gedrag, ook bij wandelen langs de weg, had hij door dat hij weer alles kon en heeft dat even volledig uitgewerkt.
Vandaag dus maar even gaan wandelen, om de boel rustig te houden. Hij heeft wel macho gedaan, maar netjes naast me gebleven.

Volgende stap wordt rijden, even kijken hoe we dat gaan oppakken. Hij vindt dat hij alles weer kan, maar ik  wil niets forceren.

Geen opmerkingen: