Pagina's

donderdag 6 juni 2013

Time out ...


Zo ben je vol aan het trainen met een super gave endurance wedstrijd in de punt van Zuid Limburg in het vooruit zicht .... en zo staat Djarra op rust.

Twee weken geleden is hij hoogst waarschijnlijk in het natte weiland uitgegleden. Dat 2 weken voor een wedstrijd is spannend. Eerst even aankijken of het slechts iets in zijn spieren is, dan zal hij snel verbeteren. Helaas blijft het beeld na een week nog steeds zonder enige verandering.

Zijn benen mankeren niets. Hij heeft ook niet echt pijn, maar zodra hij aandraafd "werkt" zijn locomotie niet zoals het moet en is hij kreupel. Voor mij is vrij duidelijk dat waarschijnlijk in zijn rug een wervel verkeerd is geschoten. Dus hier is vakkundige hulp nodig. Ik heb een afspraak kunnen maken met Mariska Versteeg van Paardenbewegen. Ik ken haar al heel lang en zij kent Djarra ook al heeft ze hem nog nooit behandeld.

Vandaag was ze bij hem. Bij het langs lopen van de wervels op bewegelijkheid was het super duidelijk. Achter had hij duidelijk een verminderde bewegelijkheid en naar recht blokkeerde het zelfs compleet. Verder kwam ze bij 2 ribben en bij de schoft lichte verminderde bewegelijk tegen, maar dat mocht geen naam  hebben. Wel heeft ze zijn hals op een punt ook moeten behandelen.
Wel leuk als ze meer malen meldt dat Djarra zo zacht is .... en dan bedoelt ze zijn lijf/spierspanning/uitstaling. Weer een bevestiging dat hij heel goed in zijn vel zit, dank je wel Mariska!

Na het manipuleren van zijn lendenwervels kon hij nu opeens zijn linker achterbeen normaal bewegen zonder ergens anders weg te draaien. Zijn rechter achterbeen heeft nog een probleem, waarschijnlijk een verrekt ligament aan de binnenkant van zijn lies, dat zal even tijd nodig hebben.

Dit weekend ga ik dus zonder Djarra naar Banholt om een vriendin te groomen die daar op de 60 km start. We zouden samen starten en nu hebben we toch een gezellig weekend, terwijl ik haar groom. Djarra kan zo een paar dagen rust krijgen. Volgende week rustig onbelast werk en kijken hoe hij er dan bij loopt. Als hij weer helemaal hersteld is en rustig werk lekker op pakt gaan we weer kijken welke endurance wedstrijden ik ga starten en of er  nog WE wedstrijden zijn.

Wel heb ik ons alvast ingeschreven voor de Centered Riding update die ik dit jaar moet volgen. Dat wordt eind oktober.

Geen opmerkingen: