Pagina's

zaterdag 31 augustus 2013

Djarra wordt zo stoer!



We hebben vandaag met z'n tweetjes een rit van 35 km gemaakt en flink door gereden. Dit is alleen leuk als je paard het ook leuk vindt, anders is het veel te lang en drama.

Djarra is eindelijk in zich zelf en zijn vermogen gaan geloven en hij vindt door het bos galopperen het leukste dat er is! De laatste 2 jaar was ik soms zo wanhopig, want ik had hem fysiek helemaal op orde, maar hij bleef zo afwachtend en timide. Dat ziet er rustig en braaf uit, maar zonder energie gebeurt er dan bijzonder weinig. En zonder energie en enthousiasme zijn lange ritten niet echt geslaagd.

Vandaag was alles anders. Hij begon rustig maar zeer gecoördineerd. Eerste galop op bekend terrein was nog een opwarmertje. Zodra ik de weg overstak en op onbekend terrein kwam veranderde hij op slag. Eerst door alles eng te vinden en toen ik zei dat dat onzin zetten hij zijn energie om in lekker voorwaards gaan.
Na een tweede oversteek gingen we met een slingerend (overal vals plat) in galop richting Maarn en draai daarna richting Austerlitz. Djarra is lekker voorwaards en komt op zit terug in tempo en zodra het kan is hij meteen weer op stoom. Na weer een oversteek zit ik in het bos waar ik al eerder extra kilometers gemaakt heb en ook deze keer gebeurt me dat weer. Zo belande ik vlak bij de A28 en de oversteek bij Soesterberg. Daarna is het makkelijk, links aanhouden en in galop terug naar Den Treek.
Djarra voelt aan of hij hier wel volluit zou willen, maar op een slingerend pad met zijpaden en geen overzicht op onbekend terrein vindt ik dat geen goed plan. Eigenlijk vindt ik dat nooit een goed plan!
Weer lekker op tempo, maar makkelijk terug te rijden bij bochten en kruizingen, dit is puur genieten.

Het laatste stuk wil hij alleen maar snel haar huis,want hij heeft honger! Na een warme douche dus eerst even eten en daaarna in het zonnetje grazen en opdrogen. Hierna laat ik een uiterst tevereden paard achter.

Geen opmerkingen: