Pagina's

zondag 13 september 2015

Kalipso


Kalipso vindt, bij het werken aan de hand, het draven heel vreemd en wordt dan super druk. Dus op weg naar de bak hem aan een los lijntje gevraagd met me mee te draven als ik een stukje ga rennen. Aarzelend heeft hij toen prima mee gedraafd. Verder doe ik soms ook tijdens het longeren stukjes dat ik rustig steeds dichter bij hem mee loop als hij op een volte draaft en ook daar kan ik steeds dichter bij komen zonder dat hij gaat stressen. Dit zal wel een tijdje in beslag gaan nemen voor hij ook in draf aan de hand ontspannen aan het werk kan.

Vanochtend weer heerlijk gewerkt met hem. Het recht richten werpt ondertussen zijn vruchten af en hij wordt langzaam sterker en rechter.
Aan de longe zijn alle overgangen nu heel soepel en op minimale aanwijzing brengt hij zijn balans iets terug naar achter als ik dat vraag. Bij het aan de hand werken kunnen we goed schakelen naar iets meer of minder activiteit en dan zoek hij voorwaards en neerwaards mijn hand op, zolang hij rechtuit mag lopen. Met stelling erbij is dat nog erg moeilijk.

Rijdend begonnen we al direct met een mooi ruime krachtige stap. Hier wissel ik het werk af tussen wat hij nu makkelijk kan om dat te bevestigen en stukjes die hij moeilijk vindt. Voor het eerst in draf op de volte een lichte schouder voor kunnen rijden vanuit ontspanning, voelde erg goed.



Geen opmerkingen: