Pagina's

vrijdag 6 november 2015

Djarra op rondreis


Afgelopen dagen heeft Djarra een aardige rondreis gemaakt. Zondag hebben we de groene weides in Hulshorst achter ons gelaten. 's Avonds zijn we op stal 't Lage Veld in Lunteren geland. Hier heeft hij 4 dagen in een grote stal met uitloop mogen bivakkeren tijdens mijn Centered Rinding update. Vanmorgen Djarra weer ingeladen om hem mee naar zijn nieuwe - oude stal in Soest te nemen. Jaren geleden stond we hier ook en zijn oude stal was zelfs vrij.

Toen ik hem uit de trailer haalde keek hij om zich heen en wist duidelijk meteen waar hij was. Normaal kijkt hij op een vreemde omgeven rustig de kat uit de boom en kan zo 10 minuten de boel in zich op nemen en rustig alles in zich opnemend met me mee lopen. Nou dat was nu niet nodig. Zeker niet toen ik direct richting de wei vertrok. Bijna dansend naast me gingen we langs de weg.

In de grote wei komt hij in een groep van zo'n 12 paarden, waarvan hij enkele al kent van jaren terug. Alles staat al in de wei, maar hebben meteen door dat er een nieuwe bij komt.  Dus er komt een stel pols hoogte nemen in volle galop op Djarra af. Even neuzen even draaien wat rennen en met 5 minuten was dat wel over. In galop echt even volluit gaan gewoon omdat het kan, heerlijk om te zien. Daarna de neus omlaag en grazen.

Als ik een uurtje later ga kijken is mijn prachtige witte schimmel pik zwart van een uitgebreide rol partij. Hij staat in een rustig hoekje vrolijk om zich heen te kijken. Aan het eind van de dag heb ik hem voor de drukte uit de wei gehaald en de opgedroogde modder eraf gebikt terwijl hij tevreden hooi staat te eten. Hij liep trouwens over het terrein voor me uit zo naar zijn eigen stal van jaren geleden, helemaal ok.
Nu mag hij de komen dagen lekker weer in de kudde in de wei even paard zijn. Misschien een wandelingetje om nog van de mooie herfst kleuren te genieten.

4 dagen luxe logies:



Na 5 minuten in de nieuwe kudde:



Als ik een uurtje later langs kom ziet hij er zo uit:


Geen opmerkingen: