Pagina's

zaterdag 12 mei 2018

Flow en progressie



Dit jaar is Djarra zo lekker op dreef! We zijn redelijk vaak en zeker regelmatig in de bak aan het rijden. Hij loopt hier nu zo lekker dat ik hem echt aan het werk kan zetten. Ook zijn alle gangen geen enkel probleem meer.

Dus vanmorgen weer zo heerlijk gereden. Rustig en klein begonnen. Redelijk lang in stap gewerkt: wisselen tussen ontspanning en aanspanning. Lang en laag naar verzameld. Dit vindt hij super moeilijk, maar als ik hier rustig even veel tijd in steek pluk ik daar in draf en galop de vruchten van. Veel schakelen naar langzaam stappen, halt houden, achterwaarts, voorwaarts, stelling links, stelling rechts en dat alles met een actief achterbeen  ;-)
Dus het langzame tempo wil niet zeggen een beetje rond sloffen en mijn vraag om activiteit is geen vraag om meer snelheid. Dat laatste is meer een aandachtspunt voor mij en mijn verwachting.

In draf moet hij altijd even op gang komen, hoest en proest behoorlijk wat spanning eruit. Maar gaat dan steeds sterker en stabieler en - heel belangrijk - steeds losser lopen.

En dan de galop, ook hier even wat spanning weg hoesten, mag in draf. Gelijk weer verder en uiteindelijk een heerlijke losse stabiele galop - volledig op eigen benen: dat is de kers op de taart!

We zitten gewoon in een heerlijk flow met gestage progressie.


Geen opmerkingen: